Preambule: Tlak na ředitele škol se v posledních letech zvyšuje. Košatější administrativa, méně volnosti pro rozhodování, bigotnější předpisy, rychle etablovaná „nová krajská vrchnost“.
Přesto je stále mnoho ředitelů, kteří nerezignovali, nejdou jen cestou nejmenšího odporu, nejsou přeopatrní a pasivní. Z čistě principiálních příčin se snaží povznést svou školu, stát se ve své obci jedním z majáků kultury a aktivity, jsou aktivní a hrdí na svou školu.
Není to lehké a přínosy neodpovídají vynaloženému úsilí (alespoň v pozemském horizontu).
Nejen proto je dobré se sdružit.
Vize Asociace aktivních škol
- POSÍLENÍ NENÁROKOVÉ SLOŽKY MZDY
- ADMINISTRATIVNÍ ZJEDNODUŠENÍ INKLUZE
- NAVÝŠENÍ MZDY ŘEDITELŮ
- NÁVRAT ŠKOL K TRADIČNÍM HODNOTÁM (VÝCHOVA, VZDĚLÁNÍ)
- DISTANCOVÁNÍ SE OD SOUČASNÉ ROZPRACOVANÉ PODOBY KARIÉRNÍHO ŘÁDU UČITELŮ
Aktivní škola
- Má odvahu zkoušet nové přístupy, metody a formy vzdělávání. Je schopna tento proces kriticky zhodnotit a optimalizovat.
- Pravidelně spolupracuje s jinými školami a dalšími institucemi na různých projektech včetně mezinárodních.
- Systematicky se úspěšně účastní nejrůznějších soutěží, případně se podílí na jejich organizaci.
- Zaujímá významné, nepřehlédnutelné postavení v rámci lokální komunity.
- Je schopna a ochotna být příkladem jiným školám ve vybraných oblastech výchovně vzdělávacího procesu.
- V závislosti na místních podmínkách vykazuje dlouhodobě významně nadprůměrný nebo výrazně rostoucí zájem rodičů a žáků o studium. Je okolím vnímána jako úspěšná.
- Většina absolventů školy je s přihlédnutím k jejich studijním předpokladům úspěšná na školách vyššího stupně.
- Její pracovníci a vedení vyvíjejí mediální aktivitu na lokální nebo celostátní úrovni.