Navštívili jsme pekárnu a cukrárnu Les Délices v Praze 3, kterou vlastní a provozuje pan Joachim Cheutin.
Žáci si připravili krátké a jednoduché otázky, které odpovídaly jejich francouzským jazykovým schopnostem po osmi měsících výuky na naší škole
- Pan Joachym Cheutin pochází z francouzského regionu Champagne a v minulosti hodně cestoval a pracoval v zahraničí, například v Kanadě. Po nějaké době se rozhodl vrátit se do Evropy a nabídka práce v restauraci Tančící dům v Praze mu vyhovovala. Působil zde 5 let a poté se rozhodl zkusit si otevřít vlastní pekárnu a cukrárnu.
- Pan Cheutin se usadil v Praze 3, protože mu tato lokalita nabídla přijatelné nájemné a vybavení lokálu odpovídalo jeho vizi pro výrobu, kterou mohl téměř okamžitě zahájit.
- Jaký rozdíl mezi francouzským a českým chlebem? Francouzský chléb je bageta, kterou Francouzi konzumují téměř ke každému jídlu a musí být vždy čerstvá. Bageta se vyrábí z mouky, vody a droždí, ale nejdůležitější je správná doba kynutí.
- Co bylo pro pana Cheutin nejsložitější? Administrativní část byla při založení vlastní pekárny a cukrárny nejtěžší, protože bylo třeba vyřizovat mnoho různých papírů a dokumentů.
- Přizpůsobil své recepty a chuťové preference českému trhu ? Odpověděl, že ne.
- Chutnal jste i české baguette ze supermarketu ? A jak vám chutnají? M. Cheutin se usmál a řekl jen krátce : bez komentáře.
- Jak se Vám líbí v Praze, máte rád život v Čechách? V Čechách a v Praze se mi líbí, důkazem je toho moje rodina a dům.
- Jaké jsou vaše další plány? Zatím žádné velké změny, ale líbilo by se mi otevření pekárny a cukrárny na Šeberově, kde máme rodinný dům.
Závěrem :
Tento projekt se zaměřuje na propojení francouzské a české kultury prostřednictvím jazykové výuky a poznávání francouzského kulturního dědictví v Praze. V praxi si žáci procvičovali své jazykové dovednosti jako objednat si pekařské a cukrářské výrobky v francouzštině, a aktivně používat čísla a jiné výrazy, aby se dorozuměli s M. Cheutin.
Vybírali si ze široké škály produktů, včetně baget, croissantů, macarons a crème caramel, a pri placení jsem s radostí konstatovala, ze znají číslovky, a umí je používat.
Je skvělé vidět, že při nakupování nezapomínali na důležité fráze, jako je „Merci“ a „S’il vous plaît“.