235 359 229
235 355 185

Základní škola Dědina

Žukovského 6, Praha, 161 00

Strava.cz - přihlášení

Strava.cz - informace

Aktivní město 2018/2019

Přijmeme kuchařky

Nabídka výuky AJ

Jídelníček - 3101

Asociace aktivních škol

Srdíčkové dny 11060 Kč

Výtvarné kroužky

Invakuace - certifikát

Taneční škola

Skříň zapomnění

2015-2016-skrin_zapomneni

Kalendář

Prosinec 2018
Po Út St Čt So Ne
« Lis    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Od 1. 9. 2018 bude měsíční poplatek za školní družinu 250 Kč

Vážení rodiče,

v souladu se školskými právními předpisy (zákon 561/2004 a vyhláška 74/2005 vpz.) stanovuji výši úplaty za zájmové vzdělávání dítěte ve školní družině od 1.9.2018 ve výši 250,- Kč měsíčně (bez ohledu na rozsah docházky dítěte).

Tato úplata je splatná vždy do 15. dne příslušného kalendářního měsíce vždy na celé pololetí školního roku.

Zákonného zástupce dítěte, který pobírá sociální příplatek nebo dávky pěstounské péče a tuto skutečnost prokáže řediteli školy, může ředitel školy na základě písemné žádosti od úplaty osvobodit nebo ji snížit.

Platby je možné provádět pouze bezhotovostním převodem nebo složenkou. Vždy používejte variabilní symbol, který bude Vašemu dítěti přidělen (na požádání jej obdržíte u vedoucí školní družiny.

Čísla pro bezhotovostní převody:

číslo účtu: 195507550207 /0100 (Komerční banka Praha 6)

variabilní symbol: číslo přidělené Vašemu dítěti

konstantní symbol: 558

V Praze dne 30.6.2018

Za vůní perníku – exkurze tříd 5.A a 2.C – 21.11. 2018

Při vstupu do rodinné firmy na výrobu perníků nás omámila sladká, mírně kořenitá vůně. Všichni se těšili, že se dozví něco bližšího o výrobě této sladké pochoutky, ale i na to, že si sami něco vyrobí. Paní majitelka nás provedla provozem, kde jsme měli možnost sledovat, jak se perníkové těsto hněte, válí, vykrajuje… Děti se dozvěděly, že do perníkového těsta se dává různé koření, například zázvor, skořice, hřebíček, pepř, vanilka, ale třeba i muškátový květ či nové koření. Velmi inspirativní bylo sledovat, jak se perníky dají profesionálně vyzdobit. Poté děti samy zdobily perníkové panáčky a další tvary. Mnozí si vlastnoručně nazdobené perníky zabalili jako dárek pro své blízké, jiní neodolali a perníčky hned po nazdobení s chutí snědli. Nadšení dětí bylo obrovské, takže není vyloučeno, že se do těchto míst zase někdy vypravíme.

Naďa Petrovičová

« 1 z 2 »

Děti z družiny na návštěvě na FTVS

Děti ze III. a IV. oddělení družiny s paní vychovatelkou Doušovou a Pavlatovou navštívily FTVS, kde pro ně studenti připravili zajímavé aktivity v rámci projektu pohyb pro inkluzi. Děti si soutěže i ostatní zajímavé úkoly velmi užily.

Cizí jazyky hravě – konverzační přehlídka

Dne 21. listopadu se studenti francouzštiny zúčastnili konverzační přehlídky „Cizí jazyky hravě“, která se konala v ZŠ nám. Svobody v Praze 6.

Čtyřčlenný tým složený ze zástupců 6. – 9. ročníku plnil zadání a úkoly různých tematických okruhů. Starší žákyně byly pro mladší členy party oporou, takže se mohli všichni do práce aktivně zapojit. I přesto, že žáci šli na přehlídku s mírnou nejistotou, výsledek zcela předčil jejich očekávánía potvrdil jejich schopnosti. Porota žáky naší školy velmi chválila a myslím, že to byl pro ně obohacující zážitek.

Dětem patří velký dík za výbornou reprezentaci školy.

Mgr. Martina Zvolánková

Beseda s Janem Potměšilem

16. listopadu 2018 proběhla ve škole beseda o 17. listopadu 1989. Naším vzácným hostem byl herec Jan Potměšil. Na besedu s sebou přinesl dokumentární film Karla Strachoty – 1989 : Z deníku Ivany A. Film nabídl divákům reflexi posledního roku v socialistickém Československu, Palachova týdne a listopadových událostí z pohledu obyčejné středoškolačky Ivany Andělové, téměř vrstevnice našich sedmáků, osmáků a deváťáků usazených v sále.

Jan Potměšil navázal svým strhujícím vyprávěním na skvěle zpracovaný dokument. Popisoval, kde mohl jako teenagener zažívat v nesvobodné zemi svobodu a setkávat se s osobnostmi disentu a undergroundu. Živě zpřítomnil shromáždění na Albertově a násilnosti na Národní třídě 17. listopadu. Při popisu autonehody v prosinci 89 a jejích následků bylo ticho v sále absolutní. Na závěr zaznělo velmi silné poselství o vděčnosti za život, o radosti ze života, o tom, že všechno jde a že se do věcí, které za to stojí, má jít naplno.

Po dvouhodinovém vytržení z přítomnosti zakončil vyprávění Jana Potměšila dlouhý potlesk.

Zážitkový kurz 6.A a 6.B

Ráno 1. října 2018 vyjel náš autobus plný šesťáků do Poslova mlýna u Doks. Jak bych popsala cestu? No, proběhla klidně a úspěšně. Naše čtyři dny na zážitkovém kurzu překypovaly aktivitami. Plnili jsme je v družstvech, ve kterých nebylo vždy úplně lehké se sehrát. Ale co pro výhru a splnění úkolů neudělat, že? Hry jsme hráli právě v týmech. Při všech aktivitách jsme museli vymyslet taktiku a umět se domluvit. Co by to bylo za pobyt bez bojovky – ta se uskutečnila poslední den velmi brzy ráno. Z mého pohledu bylo docela důležité důvěřovat tomu, kdo stál před vámi. Měli jsme totiž zavázané oči.

Cestu zpět v zadní části autobusu provázel zpěv. Všem moc za tyto nádherné čtyři dny děkuji.

Žákyně  6.A

100 let republiky – projekt 5.A

Kdo si myslí, že svobodu za něj vybojují ti druzí, ten jí není hoden.“

                                                                                     Milan Rastislav Štefánik

 

Při třídním projektu ke 100. výročí založení Československé republiky jsme vytvořili lípu. Na svých listech má vepsané mnohé principy, platné pro život v demokratické společnosti, i to, co děti považují za nejdůležitější. V mnoha formách převažuje slovo „svoboda“. Připomněli jsme si, jak těžké je svobodu získat, a kolikrát jsme ji ztratili během stoleté historie naší republiky… Po „Mnichovu“, při nacistické okupaci v letech 1939 – 1945, po komunistickém převratu v únoru 1948, po okupaci v srpnu 1968. Vážíme si všech lidí, kteří pro nás svobodu vybojovali. Na bitevním poli, při politických a diplomatických jednáních, svými statečnými občanskými postoji, svou každodenní prací… Měli bychom umět svobodu bránit a být ostražití vůči všem, kteří by nás o ni chtěli připravit.

Naďa Petrovičová a děti z 5.A

Úspěch naší žákyně v soutěži Děti Praze

Na konci loňského školního roku se někteří žáci pod vedením pí. učitelky Michaely Novákové zúčastnili literárně výtvarné soutěže Děti Praze pořádané Klubem českých
a slovenských spisovatelů pod záštitou Magistrátu hl. m. Prahy.

Děti práce na tomto projektu bavila. Vytvořily několik zajímavých textů i výtvarných děl. Jejich snaha byla posléze odměněna porotou. Největšího úspěchu dosáhla žákyně
8. ročníku, která získala Cenu Klubu českých a slovenských spisovatelů za literární práci a dále získala jednu z hlavních cen v kategorii pro 2. stupeň za své výtvarné dílo. Velkým zážitkem pro ni jistě také bylo, když jí v krásných prostorách Rezidence primátora hl. m. Prahy cenu osobně předal pan architekt Milunič, který ocenil její výtvarné ztvárnění Tančícího domu. Tím ale vše neskončilo, dále byla pozvána do živého vysílání Českého rozhlasu, aby ve studiu Junior pohovořila s ostatními výherci o celém projektu a přečetla úryvek ze své povídky.  Vernisáž výtvarných děl ve Slovenském domě, kde měla své dílo vystavené, také zahajovala četbou ukázky ze své literární práce.

Z úspěchu naší žákyně máme radost, gratulujeme a těšíme se na další ročník této soutěže.

Pokud se chcete podívat, jaká byla atmosféra pří předávání cen, můžete zhlédnout krátkou reportáž TV Praha.

Mgr. M. Nováková

https://prahatv.eu/zpravy/praha/praha/8456/deti-tvorily-literarni-a-vytvarna-dila-o-praze 

5.A na Beethovenově Osudové

Po více než půl roce – dne 5.10. 2018 – se nám poštěstilo být opět v Rudolfinu. Na programu byla Symfonie č. 5 c moll „Osudová“ od Ludwiga van Beethovena v podání České studentské filharmonie, kterou řídil dirigent Marko Ivanovič. První část koncertu byla interaktivní. Posluchači mohli  po první větě vyjadřovat své pocity z hudby. Dále měli za úkol poznat hlavní  motiv i v dalších větách. Moderátor Petr Kadlec spolu s dirigentem postupně rozebírali jednotlivé části symfonie a poukazovali na různé zajímavosti. Ke slovu se dostali i někteří hráči filharmonie, když byli vyzváni, aby upozornili na  pasáž, kterou mají rádi nebo která je něčím zaujala… Po přestávce jsme si vyslechli  Osudovou v kompletním znění. Atmosféra v Rudolfinu byla skvělá, po koncertu celý sál odměnil hudebníky ovacemi vestoje.

Beethoven psal 5. symfonii v době, kdy ztrácel sluch. Pracoval na ní a promýšlel ji několik let. Poselství symfonie můžeme chápat tak, že osud nemá nad člověkem absolutní moc. Energický závěr vyznívá jako vítězství nad nepřízní osudu.

Naďa Petrovičová a 5.A