logo

Školní poradenské centrum

Školní psycholog:

PhDr. Václava Masáková

PPP Praha 6, tel. 220 612 131 tel. 220 612 131, masakova@ppp6.cz
Role školního psychologa
1. Koordinuje Psychologické poradenství pro žáky, učitele a jejich zákonné zástupce
2. Samostatně zajišťuje
  • Diagnostiku při výukových a výchovných problémech žáků
  • Konzultuje v případě potřeby s žáky, pedagogy a jejich zákonnými zástupci
  • Pomáhá ke zkvalitnění spolupráce mezi pedagogickými pracovníky školy
  • Pomáhá při úpravě vztahů mezi žáky a třídním učitelem
  • Zajišťuje testy profesionální orientace
  • V rámci školního poradenského pracovitě spolupracuje s výchovnými poradci, se sociálním pedagogem, školním speciálním pedagogem
  • 3. předkládá řediteli návrhy organizačních opatření po zkvalitnění celkového klimatu školy v oblasti výchovy a vzdělávání
    Přítomnost školního psychologa, kterým je PhDr. Václava Masáková je pravidelně ve čtvrtek mezi 10. a 14. hodinou v samostatné pracovně
    Kontaktní údaje: masakova@ppp6.cz, případně 220612131

    Sociální pedagog:

    Mgr. Martina Ludvíková

    tel. 724 278 921, ludvikova@zsdedina.cz
    Role sociálního pedagoga
    Sociální pedagog
    Od konce minulého školního roku máme ve škole nově zřízenou pozici sociálního pedagoga.
    Jaká je role sociálního pedagoga, jak vám jako rodičům může pomoci?
    Hlavní rolí je pomáhat žákům ohrožených školním neúspěchem, či tam, kde se může očekávat školní neúspěch, problémem ve škole, nízkou motivací k učení, problémy se začleněním do kolektivu, vztahové problémy ve škole. Sociální pedagog komunikuje s vámi jako s rodiči přímo, můžete se na něj obrátit v případě problémů ve škole, které nemůžete nebo nechcete řešit s třídním učitelem či asistentem. Jeho další náplní práce je vytvářet propojení mezi školou, rodinou, dalšími institucemi např. s obcí (sociálním odborem), policií, pedagogicko-psychologickou poradnou, neziskovými organizacemi v sociální oblasti, mimoškolní zájmové činnosti, zdravotnickými zařízeními apod. Součástí práce je poskytování mediace (řekněme snaha o domluvu, pokojné řešení konfliktů či sporů) mezi školou, rodiči, uvedenými institucemi. Může vám pomoci zprostředkovat informace o další možné sociální pomoci (dávkách, službách v sociální oblasti a dalšími sociálními otázkami. Je jím Mgr. Martina Ludvíková. Ve škole ji najdete v pondělí, středu a pátek. Případné konzultace si domlouvejte prosím telefonicky nebo mailem. Kontakt : ludvikova@zsdedina.cz, telefon 724 278 921.

    Speciální pedagog:

    Mgr. Naďa Štuksová

    každou středu 7:45 – 16:00 ve škole, z.stuksa@seznam.cz
    Role sociálního pedagoga
    Speciální pedagog ve škole
    Speciální pedagog pomáhá dětem se speciálními potřebami na několika úrovních. Konzultuje s učiteli naplňování individuálního plánu dítěte, metodicky vede asistentky v podpůrných opatřeních. V individuálních lekcích pracuje s nedostatečně rozvinutými schopnostmi dítěte, které ho omezují v získávaní poznávacích dovedností.
    Věnuje se dětem s logopedickými vadami, poruchami učení, poruchami koncentrace.
    Při své činnosti vychází s posuzování SPC (specialního pedagogického centra) a z konzultací s učiteli i rodiči.
    Pokud rodiče budou chtít rozhovor či radu, oslovte Mgr. Naďu Štuksovou ve škole (každou středu 7.45 – 16.00) nebo prostřednictvím emailu: z.stuksa@seznam.cz, ci vzkazem s vaším telefoním číslem na recepci školy.

    Výchovní poradci:

    Mgr. Jitka Šichová

    sichova@zsdedina.cz

    Bc. Anna Vlastová

    vlastova@zsdedina.cz

    Mgr. Stanislav Šindelář

    sindelar@zsdedina.cz

    Mgr. Dagmar Čížková

    cizkova@zsdedina.cz
    Role výchovného poradce
    Výchovný poradce se zabývá problematikou vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a mimořádně nadaných žáků.
    Výchovný poradce vykonává činnosti poradenské a informační. O těchto činnostech vede písemnou dokumentaci.
    Výchovný poradce má tedy za úkol:
  • Koordinovat mezi vyučujícími různých předmětů tvorbu a konečnou podobu dokumentů (IVP – individuální vzdělávací plán).
  • Kontrolovat, zda vyučující zohlednil ve své části zpracovávaného IVP všechna doporučení ŠPZ (školní pedagogické zařízení).
  • Dohlížet na realizaci podpůrných opatření doporučených danému žákovi v praxi.
  • Koordinovat spolupráci školy a školského poradenského zařízení nebo dalších institucí podílejících se na vzdělávání a výchově žáka
  • Vykonává:
    I. Poradenskou činnost:
    1. Vyhledává žáky, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost, připravuje návrhy na další péči o tyto žáky:
  • ve spolupráci s ostatními pedagogickými pracovníky sleduje žáky s výukovými problémy a vyhledává talentované a nadané žáky
  • předkládá učitelům, řediteli školy a rodičům návrhy na další péči o tyto žáky
  • vede evidenci integrovaných žáků ve škole a podílí se spolu s ostatními pedagogy na zpracování dokumentace pro integrované žáky
  • 2. Zajišťuje nebo zprostředkovává diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami:
  • zajišťuje případná vyšetření v PPP (pedagogicko – psychologická poradně) a SPC (speciálně pedagogickém centru)
  • pomáhá učitelům zprostředkovat podklady pro psychologická a speciálně-pedagogická vyšetření
  • 3. Připravuje podmínky pro integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole, koordinuje poskytování poradenských služeb těmto žákům školou a školskými poradenskými zařízeními a koordinuje vzdělávací opatření u těchto žáků. Poskytuje poradenskou činnost pro žáky v obtížných situacích a navrhuje řešení konfliktních situací (rodič – učitel, žák – učitel, žák – žák).
    II. Informační činnosti:
    1. Poskytuje informace o činnosti poradenských pracovníků školy, o specializovaných školských a dalších poradenských zařízeních v regionu, o jejich zaměření, kompetencích a o možnostech využívání jejich služeb žákům a jejich zákonným zástupcům.
    2. Shromažďuje odborné zprávy a informace o žácích v poradenské péči specializovaných poradenských zařízení a zajišťuje je v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů.
    3. Vede písemné záznamy umožňující doložit rozsah a obsah činnosti výchovného poradce, navržená a realizovaná opatření.