235 359 229
235 355 185
Žukovského 6, Praha, 161 00
Jídelníček - 3101
Strava.cz - přihlášení
Ocenění
Projekt Sportík
Inline bruslení
Taneční škola
Kroužek - Kutil junior
Nabídka výuky AJ
Strava.cz - informace
Aktivní město 2018/2019
Ladronkafest
Zdravá Šestka
Přijmeme kuchařky
Asociace aktivních škol
Výtvarné kroužky
Invakuace - certifikát
Kalendář
Červen 2019
Po Út St Čt So Ne
« Kvě   Čvc »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Monthly Archives: Červen 2019

Návštěva předškoláků z MŠ Šmolíkova

Na středu 12. 6. 2019, kdy teplota dosahovala 32stupňů, bylo naplánováno dopoledne pro předškoláky z MŠ Šmolíkova, k nimž se připojila i 1. A. Vymyslet program pro 50 dětí nebylo jednoduché, protože hlavní kritérium bylo, abychom se neupekli. Děti ze 4. A se zhostily role organizátorů dokonale. Naprosto samostatně promyslely a naplánovaly nejrůznější aktivity (včetně zajištění odměn, nakreslení plakátů, výroby pomůcek), vybraly vhodná místa ve stínu a ráno si vše potřebné na stanoviště samy připravily. Po rozlosování sedmičlenných věkově smíšených skupinek, které se obešlo bez jakýchkoli protestů, si mrňata odvedly a po celou dobu se o ně pečlivě staraly. Nikoho z dospělých při přípravě ani při samotném dopoledni vůbec nepotřebovaly. Opět se ukázalo, že dáme-li dětem čas a příležitost pracovat na něčem pro ně smysluplném, nepotřebují žádnou vnější motivaci ani velení dospělých. Jsou schopny pracovat jako tým, promýšlet nejrůznější řešení, diskutovat a argumentovat, rozdělit si role, srozumitelně komunikovat a v neposlední řadě přijmout zodpovědnost za to, aby se vše zdařilo. Mám z nich radost.

Eva Bomerová

« 1 z 2 »

Pobyt našich žáků ve Francii – projekt „Partage ta science“

 Vážený pane řediteli, vážení učitelé,

chtěla bych touto cestou opravdu moc poděkovat všem, kteří se postarali o skvělý výměnný pobyt ve Francii pro naše děti. Oceňuji práci a organizaci všech učitelů, kteří dětem připravili úžasný program a zajistili bezproblémovou cestu.

Muselo to být vše náročné při běžném školním provozu.

Jsem moc ráda, že se všechny děti vrátily nadšené a že viděly zase jiné zajímavé věci a dokázaly využít své dosavadní jazykové schopnosti ke komunikaci v rodinách.

To, čeho si cením nejvíce, je bezvadná komunikace s našimi učiteli.

Přeji vám všem zasloužené hezké klidné léto.

S pozdravem maminka žákyně ze 7. ročníku.

« 1 z 9 »

Více fotografií ke stažení zde:

https://www.uschovna.cz/zasilka/NLYXITHNER5LN2SA-4CY/EJFMY82E8I

Neděle 2.6.

V 18 hodin, krátce potom, co jsme vyzvedli žáky z partnerské školy ZŠ Podmarjánkou, opouštíme Prahu. Náš dálkový autobus směřuje přes Německo do francouzské Bretaně, do města Rennes. Cesta je sice dlouhá a únavná, ale většině z nás se podařilo ji alespoň částečně prospat.

Pondělí 3.6.

Časně ráno, okolo 6. hodiny, projíždíme obchvatem Paříž. Stíháme to ještě včas, za hodinu se totiž začnou tvořit nekonečné kolony. K partnerské škole Lycée et Collège Émile Zola v Rennes přijíždíme okolo 10. hodiny. Po přivítání jdeme na oběd do školní jídelny a odpoledne už se procházíme po krásném centru města. Obdivujeme staré hrázděné domy, dáváme si zmrzlinu a krátký rozchod na náměstí. Okolo 17. hodiny naši žáci odcházejí se svými francouzskými přáteli do jejich rodin.

Úterý 4.6.

V 8 hodin se scházíme u školy a ještě před zvoněním jsou naši žáci rozděleni do různých tříd a účastní se náslechu francouzského vyučování. Následně se přesouváme do speciální učebny na prezentaci projektu francouzských žáků. Odpoledne opouštíme Rennes a jedeme naším autobusem k moři do malebného korzárského města Saint Malo. Obcházíme ho po hradbách a díky odlivu můžeme suchou nohou navštívit blízké ostrůvky. Na jednom z nich leží mj. hrob francouzského diplomata a spisovatele F.Chateaubrianda. Cestou nacházíme různé mořské živočichy, např. kraba. Z hradeb scházíme do centra města, máme krátký rozchod, ochutnáváme místní specialitu – slanou tmavou palačinku s klobásou – galette sausage. V 18:30 jsme zpátky v Rennes a děti odcházejí do rodin.

Středa 5.6.

Sraz je opět ráno u školy. Odcházíme do parku Thabor, kde obdivujeme růžovou zahradu a sekvoje. Okolo 10. hodiny se přemísťujeme do technologického muzea, kde zkoušíme různé pokusy. Je to zábavné, takže zde vydržíme až do oběda, který je opět ve školní jídelně. Po obědě žáci odchází se svými francouzskými kamarády a mají program v rodinách.

Čtvrtek 6.6.

Loučíme se s parnerskou školou a odjíždíme na sever k opatství na ostrově
Mont-Saint-Michel. Autobus necháváme na parkovišti a zbývající 2 km pokračujeme pěšky. Je krásně a na blížící se ostrov je nádherný výhled. Právě začíná odliv. Stoupáme do kopce, v polovině kupujeme vstupenky a za chvíli jsme již na vrcholové terase před hlavním chrámem. Chvíli oddychujeme a obdivujeme výhled na ustupující moře. Když jsme dostatečně odpočatí, dáváme se na cestu vedoucí přes různé kaple a chodby směrem dolů do malých úzkých uliček. Kupujeme suvenýry a občerstvení. Odcházíme opět pěšky na parkoviště k autobusu. Odjíždíme do Vernonu nedaleko od Paříže, kde se ubytováváme a večeříme.

Pátek 7.6.

Brzy vstáváme a snídáme a potom už honem do Paříže. Autobus nás vysadil na kraji města a odjel na neplacené parkoviště. My pokračujeme vlakem a metrem do centra. Pěší procházku začínáme u Vítězného oblouku, procházíme třídu Champs-Élysées k Invalidovně, dále přes náměstí Svornosti k muzeu v Louvre. Cestou kupujeme maličké Eifellovky. Máme hlad, proto hledáme levné bistro, což se velmi rychle daří, takže obědváme studentské menu tvořené obloženou bagetou, zákuskem nebo salátem a pitím za slušných 6 euro. Z bistra odcházíme k vyhořelému chrámu Notre-Dame. Přímá cesta je uzavřena místní policií, proto musíme obcházet. Pohled na chrám je poněkud smutný. Doufáme, že bude brzy v původní kondici, bude sloužit původnímu účelu a nestane se pěstírnou zeleniny, jak je některými plánováno. Pokračujeme směrem k Sorbonně latinskou čtvrtí, kde si děvčata nakupují makronky. Sedáme do metra a jedeme do čtvrti Montmartre. Procházíme obchůdky, děvčata opět nakupují, tentokrát krásná trička. Po příkrých schodech stoupáme do kopce k bazilice Sacré-Cœur. Blíží se déšť, proto rychle fotíme a schováváme se v kostele. Po dešti procházíme náměstíčko s restauracemi a malíři. Tím naše procházka po Paříži končí a metrem a autobusem odjíždíme na kraj města k zaparkovanému autobusu. Nakupujeme zásoby na noční cestu a s Paříží se loučíme.

Sobota 8.6.

Po noční cestě přijíždíme v 9 hodin ke Praze. Pobyt ve Francii se vydařil nad očekávání. Děkujeme řidičům za bezpečnou jízdu, hlavní organizátorce p.uč. Fournier, ostatním učitelům-organizátorům a také žákům, protože byli všichni celý pobyt naprosto skvělí, chovali se na úrovni a krásně reprezentovali naši školu i Českou republiku ve Francii. Nezapomněli jsme ani na rodiče, protože bez jejich obětavosti a pomoci zejména s ubytováním francouzských dětí u nás, bychom výměnu nemohli realizovat.

Ještě jednou všem děkujeme!

Asociace waldorfských škol České republiky z.s.

iwaldorf.cz

Tisková zpráva

10. června 2019

Centrem celosvětových oslav 100 let waldorfské pedagogiky se o víkendu stane Praha

Waldorfské školy v celém světě letos slaví 100 let od založení první z nich (7. září 1919 ve Stuttgartu). S více než jedenácti sty škol a dvěma tisíci školek v osmdesáti zemích se stalo hnutí inspirované myšlenkami Rudolfa Steinera největší nezávislou pedagogickou iniciativou na světě.

Několik desítek škol a školek v České republice si pro vrchol oslav vybralo Prahu, kde se 14. června uskuteční ve Smetanově síni Obecního domu koncert stočlenného orchestru a dvou sborů složených z žáků, učitelů i rodičů ze všech českých waldorfských škol (více o programu koncertu čtěte ZDE).

„Před rokem a dvěma měsíci měl náš všewaldorfský orchestr založený v prosinci 2017 první zkoušku. Hned bylo jasné, že se v počtu hudebníků, kteří se sešli z deseti waldorfských škol nevejdeme do žádného z původně plánovaných pražských kostelů a důstojnou příležitostí se stal právě Obecní dům. Nyní máme za sebou pět hromadných zkoušek a tři zkušební koncerty v různých městech s pestrým hudebním repertoárem se skladbami od baroka po současnost. Zážitek ze společného hraní máme obrovský, i když trvalo dlouho, než se všechny děti dokázaly sladit v jeden celek. Všichni nyní pilně cvičíme a s napětím očekáváme slavnostní koncert, který bude mít svůj nevšední a jedinečný půvab především díky programové kompozici orchestrální hry, sborového zpěvu, mluveného slova a pohybového umění – eurytmie,“ říká Jarmil Brynda, koordinátor orchestru.

Oslavy, na něž do Prahy přijíždějí stovky příznivců waldorfské pedagogiky z celé republiky, budou pokračovat v sobotu 15. června na Vyšehradě WaldorFestem 100, který nabídne neuvěřitelně pestrý program divadelních a hudebních představení, přednášek, besed a řemeslných dílen, které připravili žáci a učitelé ze všech českých waldorfských škol (více o programu WaldorFestu čtěte ZDE).

„Kromě uměleckého a řemeslného programu bude po celý den probíhat i program pedagogický. Jelikož je velmi obtížné přenést fungování i atmosféru waldorfských škol na jednodenní festival, bude pro děti i dospělé připravena alespoň ochutnávka některých vyučovacích hodin. V improvizované učebně proběhnou hodiny ručních prací, kaligrafie či poetiky a mnohé další. Čtvrťáci z Jinonic například uvedou divadelní představení Trolí vrch na pódiu ve Starém purkrabství, v němž a kolem nejž se celodenní program uskuteční,“ říká Pavel Seleši, ředitel waldorfské školy v Praze 5 – Jinonicích a člen představenstva Asociace waldorfských škol české republiky.

Festival je určený široké veřejnosti, rodinám s dětmi i zájemcům o alternativní pedagogiku z řad laiků i odborníků. I proto jsou jeho součástí přednášky o podstatě waldorfského školství pro širokou veřejnost. „Zkušení pedagogové a odborníci odhalí všem zájemcům srozumitelnou formou nejrůznější specifika waldorfské pedagogiky a připomenou i vývoj tohoto pedagogického hnutí během uplynulých 100 let ve světě i po sametové revoluci u nás,“ doplňuje Pavel Seleši.

Jaké jsou cíle a směřování současných waldorfských škol?

Za prioritní cíl si kladou vychovávat a vzdělávat děti ve všestranně a harmonicky rozvinuté osobnosti, což se odráží ve výuce, která rovnoměrně rozvíjí pohybové, intelektuální, umělecké i sociální potřeby dětí.

„Pěstujeme v dětech zdravé sebevědomí. To se utváří díky pozitivnímu hodnocení dětí, které respektuje jejich individuální rozvoj a schopnosti. V široké nabídce činností si každý žák najde alespoň jednu oblast, v níž může vyniknout. Zároveň rozvíjíme smysl pro odpovědnost za vlastní jednání. Snažíme se rozvíjet spolupráci (nikoli soutěž) mezi dětmi. To je průprava pro budoucí zaměstnání, kde je vždy třeba spolupracovat, a ne pouze vynikat nad ostatními,“ říká Tomáš Petr, třídní učitel prvňáčků Základní školy waldorfské v Jinonicích a člen představenstva Asociace waldorfských škol české republiky.

Celosvětový vrchol oslav Waldorf 100 je naplánován na 19. září do Berlína a bude obsahovat jednak centrální část, ale také množství menších událostí. „Tato velká slavnost spojí kontinenty a do středu postaví člověka, lidi přes všechny politické, zeměpisné, kulturní, sociální či etnické hranice. Pronajali jsme k tomu rozsáhlé prostory v Berlíně a věříme, že se nám podaří vytvořit velice uměleckou slavnost, která bude veskrze věnovaná člověku a udělá radost jejím hlavním aktérům – totiž dětem,“ říká koordinátor celosvětových oslav Waldorf 100 Henning Kullak-Ublick.

Podívejte se na web českých oslav Waldorf 100.

Podívejte se na web celosvětového projektu Waldorf 100.

Margate 2019 – jazykový pobyt v Anglii

   V dopoledních hodinách dne 15. května 2019 přivítaly prosluněné bílé útesy v Doveru našich 48 žáků, kteří se spolu s pedagogickým doprovodem vydali za poznáváním krás jihovýchodní části Anglie.

   Srdečně jsme byli přijati ve všech hostitelských rodinách města Margate, ve stejném duchu vzájemných sympatií a spokojenosti probíhala i výuka vedená rodilými mluvčími.

   Zážitků se do našich cestovních deníčků vešlo opravdu hodně. Křídové útesy a mořské pobřeží nás doprovázely při procházce do městečka Broadstairs, které je spojeno se jménem Charlese Dickense, a přístavního Ramsgate. V dalších dnech jsme prošli monumentální canterburskou katedrálou, navštívili vodní hrad Leeds Castle, byli jsme vtaženi do doby rozmachu pašeráctví v jeskynních prostorách městečka Hastings, nezapomeneme na atmosféru historického Rochesteru.

   Nevšední zážitek nám přichystaly doky v Chathamu. Od přehlídky záchranných lodí jsme se dostali do útrob několika lodí válečných včetně ponorky Ocelot a měli jsme možnost vytvořit si vlastními silami námořnická lana, která se zde dosud vyrábějí.

   Poslední den strávený v Anglii jsme jako každoročně věnovali Londýnu. Katamarán nás po řece Temži dopravil do centra, abychom na vlastní oči spatřili památky mnohým známé pouze z učebnic angličtiny. I když Big Ben kompletně zakrývalo lešení, ostatní úlovky pro naše fotoaparáty na nás čekaly v celé své kráse. I pověstné veverky v St. James Park se trpělivě zastavovaly, abychom si je stihli zvěčnit.

   A pak už jen cesta domů a přání mnohých, aby se ještě jednou mohli do Anglie vrátit…

     J.Chalupová, pg. doprovod

Nabídka tříměsíčního stipendia na The Prague British School pro žáka 3. ročníku pro období září – listopad 2019

Vážení rodiče,

Stejně jako v loňském roce díky spolupráci MČ Praha 6 a The Prague British School (PBS) ve Vlastině ulici bude mít ve školním roce 2019 -2020 jeden žák/žákyně Základní školy Dědina možnost získat stipendium na tříměsíční studijní pobyt v této škole. PBS bude vždy nabízet, do kterých ročníků bude moci žáky/žákyně zařadit.

Pro období prvního trimestru (září – listopad) 2019 nabízí pro naši školu místo ve 3. ročníku.

Žák/ žákyně, který/á stipendium získá, bude vybrán/a komisí (třídní učitel, učitel Aj, rodilý mluvčí, vedení školy) na základě těchto kritérií:

– Žák/žákyně není z bilingvní rodiny, nepobýval/a víc než ½ roku v anglicky mluvící zemi a nechodil/a do mezinárodní školy

– Výborný prospěch a chování

– Doporučení třídního učitele a učitele anglického jazyka

V případě rovnosti získaných bodů se o tom, kdo stipendium získá, bude komisí losovat.

Povinností vybraného žáka/žákyně bude, aby si podle plánu doplnil/a učivo probírané v naší škole.