235 359 229
235 355 185
Žukovského 6, Praha, 161 00
Inf. schůzka - prvňáčci
Nabídka zaměstnání
2018-2019
Asociace aktivních škol
Přijmeme kuchařky
Aktivní město
Výtvarné kroužky
Invakuace - certifikát
Taneční škola
Skříň zapomnění
2015-2016-skrin_zapomneni
Kalendář
Duben 2018
Po Út St Čt So Ne
« Bře   Kvě »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Monthly Archives: Duben 2018

Zpráva o Dni otevřených dveří pro WŠ dne 24. 2. 2018

Dne 24. 2. 2018 se při waldorfské části ZŠ Dědina konal Den otevřených dveří s ukázkami vyučování a následnou besedou pro rodiče. Při této příležitosti bylo také v družině zajištěno hlídání malých dětí, které mohli rodiče přivést s sebou.

Škola byla otevřena od 8:20 a příchozím rodičům nabídnut horký nápoj, mohli si prohlédnout drobné práce žáků školy v atriu a mohli své děti odvést k paní družinářce Gabriele Krátké (této možnosti využilo celkem 14 rodičů).

V 9 hodin byl DOD zahájen a paní učitelka Pavla Bejšáková si odvedla přítomné rodiče s sebou do 5. třídy, kde probíhala ukázka epochového vyučování s tématem Kráva. Rodiče se do třídy vešli, v průběhu vyučování nicméně někteří ještě přicházeli a jiní naopak odcházeli, a tak se celkový počet příchozích rodičů dá odhadnout na přibližně 30 – 40.

Po krátké pauze následovaly 2 ukázkové odborné hodiny, na které se rodiče rozdělili do 2 skupin, 1 skupina se odebrala do společenského sálu na ukázkovou hodinu eurytmie vedené Věrou Janebovou, 2. skupina na hodinu NJ v podání Martiny Dbalé, načež se skupiny vyměnily, aby mohly obě zažít oba dva předměty.

Poté následovala obědová pauza, při níž se mohli rodiče i děti občerstvit obloženými chleby a koláči, které pro ně byly připraveny částečně ze surovin, jež přichystali rodiče současných žáků waldorfských tříd.

Po občerstvení následovala beseda vedená zástupkyní pro waldorfské třídy, Jolanou Reichertovou, v níž mohli rodiče vznést jakékoliv dotazy. Nejvíce se zajímali o to, zda je již znám učitel do 1. třídy. Množství dalších otázek se týkalo kritérií pro přijetí na školu, popřípadě dotazy na možnost otevření další třídy. Z některých dotazů vyplývaly obavy rodičů, zda bude jejich dítě ke vzdělávání do naší waldorfské třídy přijato. Beseda končila přibližně 15 minut po 15. hodině.

 

Zapsala: Milena Hosenseidlová

Zpráva ze zápisu do 1. tříd

Dne 10. a 11. dubna 2018 se otevřely dveře Základní školy Dědina více jak 150 budoucím školákům a jejich rodičům. V klasické části školy zápis tentokrát probíhal ve dvou třídách. Pro předškoláky bylo připraveno hned několik úkolů. Uvolňovali ruku, stavěli z kostek, vyprávěli pohádky a básničky, počítali a někteří dokonce už i četli. Některé budoucí školáky doprovodili i jejich sourozenci. Všichni si pak odnesli domů pamětní list na zápis a dárečky, které pro ně vyrobily paní učitelky a děti ze školní družiny.

Ve waldorfské části školy ještě kromě obdobného programu absolvovaly děti spolu s rodiči důležitý pohovor o chodu školy a waldorfském zaměření budoucí  první třídy.

« 1 z 5 »

 

Návštěva hasičské zbrojnice

Ve čtvrtek 5. 4. 2018 se žáci 1.B s paní učitelkou Švandrlíkovou a Řimnáčovou vydali do hasičské zbojnice dobrovolných hasičů v Řepích. Hned na úvod se dozvěděli něco o práci dobrovolného hasiče a vyzkoušeli si výstroj a výzbroj. Poslechli si, jak vlastně funguje dispečink stanice a zopakovali si důležitá čísla. Pak následovala prohlídka garáží, kde bylo k vidění hned několik vozů, které hasičský sbor využívá. Od zásahového vozu s vysokým žebříkem, přes zásobovací a velitelský vůz až po základní výjezdové vozidlo, do kterého se  také podívali a vyzkoušeli sirény. Všichni odcházeli plni zážitků a nových poznatků o práci dobrovolného hasiče.

« 1 z 4 »

 

 

Velikonoční dílničky v MŠ Libocké

V pátek 23. 3. 2018 děti z 1.B s paní učitelkou Řimnáčovou a paní učitelkou Žďárskou vyrazily na velikonoční dílničky, které pro ně připravily paní učitelky z Mateřské školky Libocké. Děti si nejen vyrobily nejrůznější výrobky s velikonoční a jarní tématikou, ale některé se viděly i se svými malými kamarády ze „školkovských let“.  Paní učitelky ze školky viděly své bývalé žáčky a nechaly si vyprávět o škole, jak se jim tam líbí a jak se jim daří. Na závěr návštěvy využily děti zdejší dopravní hřiště, kde si zopakovaly dopravní značky i bezpečný pohyb po chodníku a silnici. Věřím, že si děti kromě kuřátek, zajíčků a velikonočních perníčků odnesly i dobrou jarní náladu.

« 1 z 3 »

 

Paralympijský školní den

Ve čtvrtek 12. 4. 2018 k nám do školy zavítalo 12 členů FTVS, kteří uspořádali na naší škole jedinečnou akci – Paralympijský školní den.  Byl nám přiblížen život jak handicapovaných sportovců, tak rovněž dalších lidí se zdravotním znevýhodněním. V průběhu projektového dopoledne si děti z pátých tříd mohly na sedmi stanovištích vyzkoušet na vlastní kůži různé sporty osob s tělesným a zrakovým postižením – jízdu na invalidním vozíčku, volejbal sedících, goalball, bocciu, jízdu na handbiku. Poznaly taktéž úskalí pohybové orientace v prostoru za použití slepecké hole. Vyslechly poutavé povídání plavkyň (studentek FTVS a ČVUT) upoutaných na vozíček o jejich sportovním i běžném životě a uvědomily si, jak každodenní činnosti, které jsou pro nás naprostou samozřejmostí, způsobují tělesně postiženým lidem značné komplikace. S tichým údivem žasly nad tím, s jakým elánem jsou studentky schopny je řešit. Pro nás všechny bylo inspirující zjistit, že i přes určitý zdravotní handicap může člověk vést aktivní životní styl a sportovní aktivity mohou být nedílnou součástí jeho života. Všem z FTVS mockrát děkujeme za silný zážitek.

Eva Bomerová

« 1 z 6 »

Den v Loučeni

Způsobů, jak poznat naši historii, je mnoho. Dne 26.3. 2018 nahlédli žáci 3.A a 4.A do života našich předků při návštěvě barokního zámku Loučeň.  U vstupu do zámku na ně čekala průvodkyně v dobovém kostýmu, aby jim ukázala působivé interiéry a podala zasvěcený výklad. Původními majiteli zámku byli Valdštejnové. Od počátku 19. století jej vlastnili Thurn – Taxisové, kteří zde založili v roce 1844 poštovní sběrnu, která byla později povýšena na poštovní úřad. Všem se velmi líbily historické poštovní sáně plné zásilek. Při prohlídce měly děti možnost posedět si v křeslech u prostřeného stolu v zámecké jídelně, prohlédnout si ložnici, pracovnu, bohatě zásobenou a rozlehlou knihovnu, i čínský pokoj.   V hudebním salonku, kde opakovaně koncertoval Bedřich Smetana, jenž pobýval v nedalekých Jabkenicích, jsme využili možnost zahrát si na „Smetanův“ klavír. Abychom byli styloví, zazpívali jsme si Jede, jede poštovský panáček… V přilehlém anglickém parku jsme pak obdivovali důmyslné labyrinty a některé z nich jsme i prozkoumali.

Den v Loučeni se vydařil.

N. Petrovičová, V. Knyblová

« 1 z 3 »

ZŠ Dědina je členem Asociace aktivních škol

Asociace aktivních škol, z.s. (AASKOL)

Preambule: Tlak na ředitele škol se v posledních letech zvyšuje. Košatější administrativa, méně volnosti pro rozhodování, bigotnější předpisy, rychle etablovaná „nová krajská vrchnost“.

Přesto je stále mnoho ředitelů, kteří nerezignovali, nejdou jen cestou nejmenšího odporu, nejsou přeopatrní a pasivní. Z čistě principiálních příčin se snaží povznést svou školu, stát se ve své obci jedním z majáků kultury a aktivity, jsou aktivní a hrdí na svou školu.


Není to lehké a přínosy neodpovídají vynaloženému úsilí (alespoň v pozemském horizontu).


Nejen proto je dobré se sdružit.

      Vize Asociace aktivních škol

  • POSÍLENÍ NENÁROKOVÉ SLOŽKY MZDY
  • ADMINISTRATIVNÍ ZJEDNODUŠENÍ INKLUZE
  • NAVÝŠENÍ MZDY ŘEDITELŮ
  • NÁVRAT ŠKOL K TRADIČNÍM HODNOTÁM (VÝCHOVA, VZDĚLÁNÍ)
  • DISTANCOVÁNÍ SE OD SOUČASNÉ ROZPRACOVANÉ PODOBY KARIÉRNÍHO ŘÁDU UČITELŮ

      Aktivní škola

  • Má odvahu zkoušet nové přístupy, metody a formy vzdělávání. Je schopna tento proces kriticky zhodnotit a optimalizovat.
  • Pravidelně spolupracuje s jinými školami a dalšími institucemi na různých projektech včetně mezinárodních.
  • Systematicky se úspěšně účastní nejrůznějších soutěží, případně se podílí na jejich organizaci.
  • Zaujímá významné, nepřehlédnutelné postavení v rámci lokální komunity.
  • Je schopna a ochotna být příkladem jiným školám ve vybraných oblastech výchovně vzdělávacího procesu.
  • V závislosti na místních podmínkách vykazuje dlouhodobě významně nadprůměrný nebo výrazně rostoucí zájem rodičů a žáků o studium. Je okolím vnímána jako úspěšná.
  • Většina absolventů školy je s přihlédnutím k jejich studijním předpokladům úspěšná na školách vyššího stupně.
  • Její pracovníci a vedení vyvíjejí mediální aktivitu na lokální nebo celostátní úrovni.