235 359 229
235 355 185
Žukovského 6, Praha, 161 00
Výtvarné kroužky
Invakuace - certifikát
Taneční škola
Skříň zapomnění
2015-2016-skrin_zapomneni
Kalendář
Květen 2016
Po Út St Čt So Ne
« Dub   Čvn »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Monthly Archives: Květen 2016

Zájezd do Anglie 9. 5. – 16 5. 2016

Za letošními zážitky z Anglie jsme vyrazili nedlouho po poledni v pondělí 9. května 2016. Tentokrát jsme jeli ještě s žáky ze ZŠ Na Dlouhém lánu, a tak měli žáci při dlouhé cestě autobusem příležitost blíže se poznat i napříč školami. Čekal nás dlouhý přejezd přes státy západní Evropy do Calais, kde jsme prošli pasovou kontrolou a nalodili se na trajekt „Pýcha Kentu“, kterým jsme se v brzkých ranních, takřka úsvitových, hodinách přepravili do anglického Doveru. Odtud jsme pokračovali do Cambridge, kde jsme pak byli ubytováni v rodinách po následujících pět nocí.

Celý první den v Cambridge nám propršel. Nemohli jsme tak využít místní pěkné parky k odpočinku po noci strávené v autobusu. Nicméně jsme měli jiné pěkné zážitky, svezli jsme se v dvoupatrovém autobusu, pořídili jsme první nákupy v místním nákupním středisku. Zašli jsme do  infocentra, kde jsme odpočívali v místnosti bývalého soudu a zhlédli film o Cambridgeských pamětihodnostech a prohlíželi si sbírky místního muzea. Pěkné budovy kolejí slavné univerzity nám bohužel zůstaly nepřístupné, neboť začalo zkouškové období a vstup návštěvníkům byl zapovězen. Navečer už jsme se rozdělovali do rodin a naše zážitky se podle toho individualizovaly.

Následující den nás čekal celodenní výlet. Počasí se naštěstí vylepšilo. Nejdříve jsme jeli do Hunstantonu, kde jsme na mořském pobřeží měli možnost vidět dvoubarevné načervenalé útesy, prohlédli si městečko přivítali se s mořem a odjeli do Sandringhamu, kde jsme navštívili dům náležející královské rodině. Královna zde ovšem obvykle tráví jen Vánoce, po zbytek roku je dům i okolní park přístupný veřejnosti, a tak jsme měli možnost obdivovat obojí. Kdo nelenil, zašel se podívat i do bývalých stájí, kde jsou nyní zaparkovaná historická vozidla náležející královské rodině včetně velkého hasičského vozu. Mnozí byli nadšeni krásou přilehlých zahrad a pocvičili se ve fotografování. Přestože tu bylo krásně, spěchali jsme odtud zase zpátky do Hunstantonu, protože vrcholil odliv a my měli domluvený výlet obojživelným vozidlem za tuleni. Zážitkem pro nás byla jak jízda samotná, tak možnost dostat se do dohledné vzdálenosti k místním tuleňům. Pak už následovala jen cesta zpátky a opětné rozdělení do rodin.

Třetí den čekalo naše žáky vyučování. Jeli jsme autobusem do asi půlhodinku vzdálené vesnice Willingham, kde mnohé zaujaly učební místnosti s krby a dřevěným obložením i krásná přilehlá zahrada. Slunce svítilo a dopolední výuka všem rychle utekla. Odpoledne jsme pak jeli navštívit dvě města. Nejdříve jsme zavítali do St. Ive´s, rozkošného menšího městečka s historickým mostem a centrem. Někteří zde dali před památkami přednost místnímu Poundlandu, kde je možno koupit leccos a zaplatit za to pouze librou. Dále jsme pokračovali do Petersborough, kde mnohé uchvátila především rozměrná katedrála. Nicméně i zde bylo možno věnovat se nákupům, a zde to byl především obchod Primark, ve kterém si mnozí účastníci pořídili za malý peníz něco pěkného na sebe.

Následující den začal jako předešlý, školním vyučováním. Jen počasí se zase trochu pohoršilo. Nicméně nepršelo, a tak když žákům vyučování skončilo, vyrazili jsme na odpolední výlety opět zvesela. Tentokrát jsme jeli do St. Ely, městečka pojmenovaném podle úhořů, kteří se tu lovili a do Bury St. Edmond. Žáci měli možnost kromě obdivování půvabu těchto míst navštívit opět mnoho místních obchodů.

V sobotu pak už výuka nepokračovala, a tak jsme jeli opět na celodenní výlet. Nejdříve jsme se podívali do přímořského letoviska Great Yarmouth, kde jsme navštívili Sea life centrum a viděli tak mnoho ze života v moři. Při rozchodu navštívili někteří zábavní park poblíž, jiní se vrhli do vln chladného moře. Dále jsme si prohlédli centrum a pokračovali do Norwiche, kde byl čilý obchodní ruch. Viděli jsme tam největší tržiště z přilehlé oblasti, ale kdo chtěl měl možnost obdivovat opět místní architekturu, v blízkosti byla katedrála a několik kostelů. Zde mnozí završovali své nákupy, jiní si ještě nechávali rezervy na Londýn.

Cesta tam nás totiž čekala následujícího rána. Vyrazili jsme velmi časně, což se vyplatilo. Ze severního Greenwiche jsme jeli katamaránem do  centra, z paluby měli žáci možnost vidět jak moderní stavby proslulé jako Okurka či Struhadlo na sýr, tak i ty nejstarší jako Tower a Tower bridge. Vystoupili jsme u slavného London eye, kde jsme se rozdělili na dvě skupiny. Ti kteří byli v Londýně již po několikáté vyrazili pod vedením našeho průvodce netradiční trasou, ostatní šli klasickou turisticky oblíbenou trasou kolem Big Benu, Westmingsterského opatství, St. Jame´s parkem k Buckinghamskému paláci a dále na Trafalgarské náměstí, kde jsme se opět všichni setkali a pokračovali již společně čínskou čtvrtí a Soho na Oxford street. Zde se ještě dokončily poslední nákupy a pak jsme pokračovali metrem do olympijského městečka a odtud dál samořiditelným vlakem a lanovkou zpátky k autobusu. To vše jsme zvládli ve skvělém čase, a tak jsme stihli dokonce i dřívější trajekt, což celkově výrazně uspíšilo náš návrat. Do Prahy jsme tak přibyli již před pondělním polednem.

Berlín – odměna za 3. místo v projektu „Příběhy našich sousedů“

V průběhu letošního školního roku se vybraní žáci účastnili projektu Příběhy našich sousedů. Vyhledali pamětnici paní Ivu Vodrážkovou, s kterou vedli rozhovor. Její životní příběh následně zpracovali do několika výstupů. Kromě toho navštívili řadu zajímavých míst. Za svou dobře odvedenou práci získali naši žáci na závěrečné prezentaci 3. místo. Největší odměnou za umístění v projektu byl třídenní vzdělávací zájezd do Berlína, konaný ve dnech 18.5. – 20.5. 2016.

V Berlíně jsme navštívili mnoho památek a dozvěděli se řadu informací o německé historii, zejména o období druhé světové války a o rozdělení Berlína na východní a západní část. Také jsme mohli poznat nejrozmanitější architekturu Berlína, včetně významných architektů a zajímavostí okolí.  Po celý zájezd nás doprovázel a o všem informoval náš pan průvodce.

Viděli jsme například Checkpoint Charlie (kontrolní bod na hranici amerického a sovětského sektoru rozděleného Berlína), Anhalter Bahnhof (ruiny největšího berlínského nádraží, které vyhořelo po bombardovacím náletu v roce 1945), Památník zavražděných evropských židů (známý také jako Památník holocaustu), Brandenburskou bránu (jako německý symbol), Postupimské náměstí (jako příklad znovuzrozeného spojeného Berlína). Dále jsme například navštívili budovu Reichstag (s nově přistavenou kopulí, umožňující rozhled na centrum Berlína), výstavu Haus am Checkpoint Charlie (informace a fotodokumentace o stavbě berlínské zdi), Německé historické muzeum (dějiny Německa), DDR muzeum (interaktivní expozice přibližující dobu NDR), vyhlídku z terasy mrakodrapu od Hanse Kollhoffa. Poznávací charakter měla i plavba lodí po řece Sprévě kolem významných německých budov.

Vzdělávací zájezd do Berlína se všem moc líbil.

 

Latinsko-americké a standardní tance pro děti a mládež

  • čtvrtek 15:00 – 16:00 hod. – začátečníci + mírně pokročilí

přihlášky a více informací o kurzu naleznete na: http://www.ivalangerova.cz/praha-6/fzs-dedina

Tanec je nedílnou součástí různých společenských událostí. Patří k důležitým zdrojům zábavy, společenského života, ale i zdravého životního stylu. Učí ladnosti, eleganci, zlepšuje náladu, formuje postavu a zvyšuje fyzickou kondici. Pozitivních účinků má však mnohem více.  Proto propadnout tanci je velmi jednoduché. Stačí jediné – začít. Naučit se ho může každý. Nevěříte? Naše taneční škola Vám to ukáže, že na tanec není nikdy pozdě a tančit se dá bez ohledu na věk.

Kurzy probíhají v prostorách tělocvičny, vždy ve čtvrtek od 15:00 – 16:00 hodin.

Zde se malí tanečníci naučí základní kroky a variace standardních a latinsko-amerických tanců. Naučí se vnímat hudbu, koordinaci vlastního těla a hlavně mít radost z pohybu. Společenský tanec je pro děti velmi důležitý. V tomto věku se díky tanci naučí spoustu dovedností i slušnému chování. Nebudou se bát ukazovat sami sebe, co se naučili a stydět se před ostatními. Tancování určitým způsobem děti zařazuje do společnosti a přináší důležitý osobní rozvoj do dalších let.

Děti mají možnost dvakrát do roka předvést, co vše se naučily. Konají se pro ně a pro rodiče vystoupení v krásném divadelním prostředí.

Ty nejšikovnější dětičky postupem času čeká postup do výběrových skupin, kde se jejich znalosti o tanci prohloubí. Díky tomu se pak mohou protančit až do sportovního klubu a zúčastňovat tanečních soutěží. Dále naše taneční škola pořádá pro své žáky show, vystoupení a ukázky. Nechybí ani letní intenzivní taneční soustředění.

Vodní ptáci – přednáškový den Ornita

Dobrý den,

zasíláme vám fotodokumentaci z přednáškového dne Vodní ptáci ze dne 3.5.2016 v ZŠ Dědina.
Děkujeme za milé přivítání a velmi příjemnou atmosféru v průběhu povídání.

S pozdravem
Zuzana Bartáková, Ornita

« 1 z 6 »

McDonald’s CUP

Ve dnech 25. a 27. dubna se vybraní žáci 2. až 5. tříd zúčastnili fotbalové soutěže McDonald´s Cup, který se již tradičně konal na sportovišti SK Aritma Praha. Mezi družstvy byly týmy škol z Prahy 6 a 17. Konkurence byla veliká a týmy kvalitní.  Přesto naši fotbalisté nasadili veškeré síly a fotbalový um, aby reprezentovali naši školu.  V pondělí 25. 4. bylo počasí doslova aprílové, sníh střídalo sluníčko, ale děti 2. a 3. tříd hrály obětavě a s plným nasazení. S nadšením oslavovaly každý vstřelený gól a taktizovaly po obdržené brance. Ve středečních zápasech žáci 4. a 5. tříd dokonce i zmokli. Přesto hru brali zodpovědně a hráli fair-play. Obsadili krásné 4. místo. Věřím, že si děti fotbalové dopoledne užily a dobře si zahrály.

Den Země

HRAVÉ ODPOLEDNE S TÉMATY OCHRANY ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ

Žáci 1. stupně se mohli formou didaktických her seznámit s tématy, které se týkaly dopadu lidské činnosti na životní prostředí. Na stanovištích s tématy o ekologické stabilitě lesů, znečištění ovzduší, třídění odpadu, vodě v krajině, nadměrném rybolovu, dopravě apod. vypomáhali žáci 2. stupně a několik rodičů dětí. Za každý splněný úkol na stanovišti dostávaly děti razítko.

Jak vypadala jednotlivá stanoviště?

Děti si vyrobily peněženku z nápojového kartonu nebo krabičku z PET lahví. O tom, že si děti vyrábění užily, svědčí komentář Nelly z 1.A: „Bavilo mě vyrábění peněženek, bylo to legrační, dobrý byl ten ‘sucháč‘“.

Na příkladu dopadů působení firmy Coca-Cola v Indii si děti uvědomily, jak vzácná může být zejména v některých částech světa voda. „Nevěděl jsem, že kvůli továrně na Coca-Colu ubyla v indické vesničce voda ve studnách a voda je znečištěná,“ popsal své nové poznatky Honzík z 1.D. Děti si vyzkoušely strastiplnou cestu do vzdálené studny, která je ale bavila: „Líbila se mi opičí dráha, nosili jsme vodu, nabírali jsme ji jako z jezera,“ popsal své zážitky Dan z 1.A.

Na stanovišti, které se týkalo dopravy, měly děti srovnat dopravní prostředky na škále podle toho, jakou měrou znečišťují životní prostředí. Poté si vylosovaly, jakým dopravním prostředkem budou cestovat, či zda půjdou pěšky, a měly si všimnout co největšího počtu rostlin, které našly na kartičkách u cesty. Ukázalo se, že při chůzi je člověk více vnímavý.

Na příkladu rybolovu ve Viktoriině jezeře se děti zkoušely lovení ryb a dozvěděly o možném dopadu nadměrného rybolovu. Někteří to s rybolovem přehnali, což mělo své následky: „Měli jsme chytit 5 ryb, já jich omylem chytil 9, tak mi pán skoro nedal razítko,“ postěžoval si Dan z 1.A.

Děti se chvílemi musely soustředit na smyslové počitky a porovnat chuť ovoce a zeleniny v bio kvalitě ve srovnání s kvalitou běžně dostupného ovoce a zeleniny, které je dovezeno z dalekých krajin a vypěstováno v systému intenzivního zemědělství.

Správné třídění odpadu si děti procvičily na příkladu „maxi-domina“, které vyrobili žáci z 2. stupně. Principem domina bylo to, že příklady odpadků děti přikládaly k obrázku správné popelnice.

Děti se na chvíli staly řekou a porovnávaly regulovaný vodní tok s přirozeně meandrující řekou. Samy si vyzkoušely, že meandrující řeka teče pomaleji a podle obrázků uhodly, že v krajině zadržuje více vody. To, že člověk zasahuje do přirozeného toku řek, byla pro mnohé nová informace: „Nevěděl jsem, že lidé řeky narovnávají,“ řekl Jura z 1.D.

Děti se dozvěděly o výhodách smíšených lesů v souvislosti se stabilitou lesního společenstva formou hry na les a lýkožrouty. Hra je velmi bavila a lýkožrouty nazvaly „stromovými červíky“. Po hře následovala reflexe na téma monokulturní a smíšený les.

Aby si děti procvičily svou všímavost, měly rozeznat, co nepatří do přírody a všimnout si něčeho nezvyklého.

Na stanovišti, které se týkalo znečištění ovzduší, děti vbíhaly na jeden nádech do ohraničeného území s obrázky, které si měly zapamatovat. Posléze je roztřídily podle toho, co ovzduší znečišťuje a co ho naopak čistí.

Závěrečná aktivita navazovala na loňská přání dětí planetě Zemi. Letos měly děti naopak napsat na zelený lísteček, co by vzkázala Země lidem, a nalepit ho na velký obrázek Země, který vytvořily žákyně ze současné 9.AB.

Každý, komu se podařilo obejít většinu stanovišť, dostal pak za splněné úkoly Pamětní list. Děti si také odnášely své vlastnoručně vyrobené krabičky z PET lahví nebo peněženky z nápojových kartonů a řadu zážitků. Ze Dne Země jsem byla načená,“ napsala Eliška T. ze 2.B. A Jíra Rada ze 2.B dodal: „Doufám, že se bude dál šetřit planetou.“

Text Alžběta Trojanová

Foto Alžběta Trojanová, Ivan Zachník

« 1 z 2 »

Slet čarodějnic 2016

Slet čarodějnic a jejich učedníků je na ZŠ Dědina tradiční akcí z konce dubna. Dle zvyku se organizačního zajištění chopili nejstarší žáci, tedy žáci devátého ročníku.  Na dopolední program připravili soutěže s čarodějnickými dovednostmi a sportovní tematikou.  V různých soutěžích si společně „zařádili“ všichni žáci druhého stupně a nezůstali pozadu ani někteří pedagogové.

V závěru došlo i na společný rapperský tanec.

Podívejte se, jak jim to krásně slušelo!

Koncert při příležitosti Dne Země

Den 21.4. 2016 jsme v naší škole, zahájili oslavy Dne Země tentokrát trochu netradičně, koncertem studentů. Přišli nám zazpívat studenti 2. ročníku Waldorfského lycea společně se studenty ze švýcarské Atelierschule Zürich. Ve školním sále jsme vyslechli sborové provedení díla od F. Schuberta. Ve sboru bylo 60 členů a hudební doprovod zajistili hráči mini-orchestru; na příčnou flétnu, klarinet, housle, violoncello a kontrabas. Celý sál byl do posledního místa obsazen nejen našimi žáky a pedagogy, ale hlavně celý vyplněn hudebním zážitkem, za který těmto mladým umělcům děkujeme!